Мінекономіки готове повноцінно запустити Prozorro Market

У мінекономіки розробили проєкт постанови, що повністю врегулює роботу першого державного онлайн-магазину

Міністерство розвитку економіки та торгівлі опублікувало проєкт постанови “Про затвердження порядку формування та використання електронного каталогу”. Ця постанова установить правила роботи державного онлайн-магазину для допорогових закупівель Prozorro Market

Таким чином, відбудеться повноцінний запуск Prozorro Market, що дозволить малому та середньому бізнесу розширити ринок збуту своєї продукції, а державним установам — в кілька кліків купувати товари широкого вжитку: пальне, канцелярію, комп`ютерну техніку, побутову хімію, меблі, продукти тощо”, — зауважує перший заступник міністра економіки Світлана Панаіотіді. 

За своїм принципом роботи Prozorro Market нічим не відрізняється від маркетплейсів на кшталт Rozetka. Аби потрапити в електронний каталог, достатньо один раз пройти дуже просту процедуру кваліфікації і далі отримувати замовлення від понад 30 тисяч державних установ з усієї країни. 

“Розрахунок гарантуватиме держава, і він триватиме максимум 2 тижні. Повноцінний запуск Prozorro Market допоможе МСБ розширити ринки збуту та отримати додаткові джерела заробітку. Потенційний обсяг ринку на Prozorro Market становить 23 млрд грн”, — зауважує директор державного підприємства “Прозорро” Василь Задворний.

Електронний каталог Prozorro Market почав працювати у квітні минулого року в пілотному режимі. За цей час державні установи замовили в ньому товарів на майже 30 мільйонів гривень. 

Водночас завдяки новій редакції Закону “Про публічні закупівлі” Prozorro Market вже отримав статус офіційної бази пропозицій від постачальників. Завершальний крок, необхідний для повноцінного запуску  — прийняття Кабінетом міністрів постанови, що дасть змогу державним замовникам користуватися Prozorro Market у закупівлях до 200 тисяч гривень (а окремим замовникам, що є монополістами у своїй галузі — до 1 млн грн). Наразі робити замовлення у Prozorro Market можна лише до 50 тисяч гривень. 

Зараз постанова перебуває на погодженні. 

Мінекономіки пропонує наступні тарифи для бізнесу за доступ до електронного каталогу та його сервісів:

1) 3% від суми договору, якщо вартість закупівлі становить не більше 50 тис. гривень;

2) 2% суми договору, якщо вартість закупівлі не більше 200 тис. грн;

3) 1% суми договору, якщо вартість закупівлі більш як 200 тис. гривень.

Таким чином, бізнес буде сплачувати комісію лише в разі успішного підписання договору. Ці кошти будуть спрямовуватися на підтримку, наповнення та розвиток електронного каталогу. Для замовників користування Prozorro Market є безкоштовним. 

Згідно з проєктом постанови, перед наповненням Prozorro Market новою категорією товарів адміністратор каталогу має оголосити про відбір учасників в електронній системі закупівель та вказати чіткі кваліфікаційні критерії до них. Це може бути наявність аналогічних договорів та/чи наявність матеріально-технічної бази.  

Крім того, Мінекономіки пропонує запровадити окремий механізм для закупівель у Prozorro Market на понад 50 тисяч грн  — запит цінових пропозицій. Якщо на необхідний замовнику товар є більше двох пропозицій, то замовник через електронну систему закупівель надсилатиме запит на ціну до всіх постачальників. У відповідь постачальники через Prozorro нададуть свою актуальну пропозицію, а система автоматично визначить переможця, що запропонує найбільш вигідну ціну. Це дасть змогу поширити принципи конкуренції та максимальної економії системи Prozorro і в електронний каталог. 

Джерело: Prozorro